Brojač posjeta  

16116928
Danas
Juče
Ove sedmice
Prošle sedmice
Ovaj mjesec
Prošli mjesec
Ukupno
1601
2884
4485
15855023
4485
134220
16116928
Vaš ip 18.232.38.214
Tačno vrijeme: 2020-06-02 11:23:40
   

Počinje obnova željeznog mosta – ipak sa dvije trake

Iz opštine Foča najavljeno je da će obnova željeznog mosta na Drini, koji je porušen u NATO bombardovanju 1995. godine, početi u narednih mjesec dana.
U informaciji, objavljenoj na opštinskom sajtu, navodi se da će obnova koštati oko tri miliona maraka, a da je opština obezbijedila 300.000 KM iz kreditnih sredstava, te da od Vlade Republike Srpske očekuje 600.000 KM. 

“Ostatak novca biće plaćen izvođaču u periodu od pet godina na rate, bez kamata, iz redovnih budžetskih sredstava. Svakako da očekujemo pomoć od republičkih i institucija BiH, kao i od različitih donatora”, rekao je načelnik opštine Radisav Mašić. 

Obnova mosta, na čijem porušenom dijelu se nalazi “bejli” konstrukcija, počela je 2011. godine proširivanjem i ojačavanjem temelja i stubova, čime je povećana nosivost mosta, jer je bilo zamišljeno da se, umjesto postojeće jedne trake, gradi most sa dvije saobraćajne trake i pješačkim stazama. 

Opštinska vlast je 2013. godine odustala od takve zamisli, pa je raspisan tender i izabran izvođač radova za gradnju uže verzije mosta, sa jednom trakom, koja bi koštala oko 1.000.000 KM, a na kojoj bi se dvosmjerni saobraćaj regulisao semaforom. 

Nakon poništavanja tendera, zbog prigovora jednog od ponuđača, ali i pritiska javnosti da se gradi širi most, lokalna uprava se, ipak, odlučila za varijantu sa dvije saobraćajne trake. 

Ugovor sa izvođačem radova trebalo bi da bude potpisan za petnaestak dana, a rok za završetak radova je osam mjeseci. 

Željezni most kod Kazneno-popravnog zavoda, na mjestu gdje se vijekovima nalazila “donja” skela na Drini, izgradila je austrougarska vlast 1884. godine, a osim u posljednjem, rušen je i u Drugom svjetskom ratu. 

NATO bombe su 1995. godine porušile njegov središnji dio, između dva noseća stuba, a kao prelazno rješenje, nekoliko godina poslužio je pontonski most njemačkog SFOR-a koji su njemački vojnici odlaskom iz Foče odnijeli, da bi 2005. godine Oružane snage BiH Drinu na tom mjestu premostile “bejli” konstrukcijom. 

Stari željezni most u Foči na listi je zaštićenih kulturno-istorijskih spomenika BiH.

Igor Janković

   
© Masterfromf

Uloguj se - Registruj se

Ako niste registrovani izaberite opciju napravi nalog.